2011. november 17., csütörtök

Barna sörben párolt nyúl


Ezt az ételt talán egy hónapja főztem. Kiindulási alapja az volt, hogy a nyúlhús nekünk leginkább párolva, zöldségekkel főzve jött be leginkább. Az eddigi főzéseim során rendszerint bort használtam hozzá, de most úgy döntöttem, kipróbálom sörrel is. A barna sör mellett döntöttem, gondoltam, hogy a karamelles íze jól fog passzolni a nyúl húsához. Igazam lett, nagyon finom ételt sikerült készíteni.

Recept

egy kb. másfél-két kilós nyúl darabolva
egy nagyobb hagyma
egy fehérrépa
2-3 sárgarépa
két gerezd fokhagyma
3-4 ág kakukkfű
2 ág rozmaring
4-5 szem borókabogyó
só, bors
mustár
fél liter barnasör
liszt
olaj

A nyúldarabokat megsózom, enyhén borsozom, lisztbe mártom és a felforrósított olajon körbesütöm, amíg a hús aranybarnás kérget nem kap.
A zsiradékban megfonnyasztom a felaprított hagymát, rádobom a nagyobb, 2-3 centis darabokra vágott répákat és pár percig pirítom. Ekkor beleteszem a húsdarabokat, hozzáadom a kakukkfüvet, rozmaringot, borókát, fokhagymagerezdeket, felöntöm a sörrel és addig párolom, amíg a hús meg nem puhul. Ezalatt a szaft is kicsit besűrűsödik. A végén kevés mustárral, sóval utánaízesítem.
Krumplipürével ettük, de még jobb lett volna hozzá a krumplikrokett vagy a krumpligombóc, ha lett volna időm elkészíteni.


2 megjegyzés:

meva írta...

Drága Zsuzsi !

Fantasztikus recept, felvettük a kedvencek közé. Köszi szépen.
üdv,

Éva

Zsuzsi írta...

Nagyon örülök, hogy tetszett, főként azért is, mert nyulat nem sokan esznek manapság

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails