2011. május 14., szombat

Krémes túrótorta eperrel


Gyönyörű, nagy házi tojást kaptam az egyik kedves ismerősünktől. Ahogy megláttam a tojást, tudtam, hogy valamilyen piskóta alapú süteménybe kerülnek majd, mert ott gyönyörűen látszik a már-már valótlanul sárga színük. Volt még itthon eper és krémes túró, ezekből született meg ez a torta, ami nagy sikert aratott itthon, még a lányomnál is, pedig az már nagy szó. Nem mintha nem lenne édesszájú, csak azt nem szokta megenni, amit én sütök.

Mindenkinek javaslom süteményekhez, krémekhez a krémes túró kipróbálását. Ugyan a mi túrónkhoz köze nincs, inkább tejfölszerű, joghurt ízű képződmény, de gyümölcsös desszertek készítéséhez ideális. Ez a torta is így készült, a szilárdításhoz pedig hidegen használható zselatin fixet vettem, ami szintén nagy találmány, könnyű vele dolgozni.


Recept

A piskótalaphoz
3 tojás
6 dkg cukor
9 dkg liszt
csipet só

A krémhez
egy vödör (50 dkg) krémes tehéntúró (Lidl-ből)
másfél csomag dr. Oetker zselatin fix (főzés nélküli)
2 dl tejszín fél citrom leve és reszelt héja
4-5 evőkanál porcukor

A gyümölcshöz
30 dkg eper
2 cm-es gyömbérdarab
egy evőkanál porcukor

A piskóta hozzávalóiból tésztát készítek: kettéválasztom a tojásokat, a fehérjét a csipet sóval elkezdem habbá verni. Ha félig felvertem, mehet bele a cukor, amivel kemény habbá verem, ekkor óvatosan beleforgatom a tojássárgáját és az átszitált lisztet. Sütőpapírral bélelt tortaformába öntöm és 180 fokra előmelegített sütőben – a sütő nyitogatása nélkül – 10-15 perc alatt világos színűre sütöm. További felhasználás előtt kihűtöm.
Az epret megtisztítom, lapokra vágom, ráreszelem a gyömbért, megszórom a porcukorral és negyed órát így pihentetem.
A krémhez a vödrös túrót elkeverem a citrom levével és héjával, másik edényben habbá verem a tejszínt. A krémes túróhoz hozzáadom a zselatint és robotgéppel egy percig verem. Ezután kerül bele a tejszínhab és a cukor, amivel jól összeforgatom. (Nagyon fontos, hogy a cukor mindig a zselatin elkeverése után következzen). Összeállítom a tortát: a tortaformába helyezett piskótalapon elrendezem a gyömbéres epret, majd ráöntöm a tejszínes krémet. Legalább három órát a hűtőben tartom, hogy a krém megdermedjen.

A recept más epres édességek társaságában eredetileg a Bezzeganyán jelent meg.

2 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta a süteményed! Szeretem a túró és a gümölcs párosítását.

mellissina2 írta...

Hú.ez nagyon könnyű és finom sütemény lehet!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails