2011. február 17., csütörtök

Főtt mandarinos torta


Egy ehhez hasonló süteményen James Martin Sweet Baby James című műsorában akadt meg a szemem, de a receptet elfelejtettem megjegyezni. A főzött narancsos sütemény azonban továbbra sem ment ki a fejemből, kíváncsi voltam, meg lehet-e ezt úgy csinálni, hogy élvezhető, nem túl keserű édesség legyen a végeredmény.

Végül Nigella Lawson receptje alapján mandarinnal készítettem el, de az eredetihez képest a mandula felét liszttel helyettesítettem azon egyszerű oknál fogva, hogy nem volt itthon több mandulám.

A végeredmény családom tetszését elnyerte: egy keserédes, a gyümölcstől szaftos, nem száraz, karácsonyi hangulatot árasztó süteményt kóstolhattunk, amely akár magában, akár tejszínhabbal is nagyon finom, de krémsajtos mázzal is el tudnám képzelni.

Recept


4-5 mandarin (kb 38-40 dkg)
6 tojás
22,5 dkg cukor
25 dkg őrölt mandula (a felét lisztre cseréltem)
egy teáskanál sütőpor

A mandarinokat lábosba teszem, annyi hideg vizet engedek rájuk, amennyi ellepi, majd addig főzöm, amíg teljesen megpuhulnak – ez kb. egy óra. Ha ez megtörtént, minden gyümölcsöt kettévágok, kiszedem a magokat, majd aprítógépben egyneművé aprítom, úgy, ahogy vannak, héjastól-mindenestől.
Egy tortaformát kivajazok-lisztezek, vagy sütőpapírral kibélelek, a sütőt 190 fokra előmelegítem. A sütemény többi hozzávalóját robotgéppel összekeverem, legutoljára adom hozzá a mandarinkeveréket. A tésztát az előkészített formába töltöm és tűpróbáig (45-50 perc) sütöm. Rácson hagyom kihűlni, majd tálalom.

4 megjegyzés:

Ami írta...

Ó igen, ezt a receptet már én is kinéztem! :) Nagyon nagyon guszta! köszi, hogy megosztottad velünk!

Névtelen írta...

Én nemcsak kinéztem, el is készítettem. Pont úgy, ahogy Nigella, de a mandarint cukros vízben főztem meg és csak mandulával készítettem, ja és tettem bele egy kávéskanálnyi sütőport. Picit omlósabb és magasabb lett. A bártaimnak nagyon ízlett.

Évanéni írta...

szia
szeretnék a SWEET BADY JAMES oldal linket kérni rola, mert 9-én csinált PILLE cukrot , és szeretném leírni , és meg csinálni.
köszi.

Zsuzsi írta...

Kedves Évanéni!
Itt a link, a pillecukor az "other food" fül alatt, marshmallow címmel található.
http://www.jamesmartinchef.co.uk/pcc.asp?xpath=&xpathid=&lang=eng

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails