2010. június 25., péntek

Baconben sült szűzpecsenye


Múlt hétvégén már megint nem tudtam, hogy mi lesz az ebéd, annyi azonban biztos volt, hogy szűzpecsenyét készítek. Nézegettem recepteket szakácskönyvekben, interneten, de egy sem igazán tetszett, mindegyik étel túlbonyolított volt, valamilyen nehezebb mártás vagy ragu kellett volna hozzá, amely azonban nem hagyja érvényesülni ennek a nagyszerű húsfélének az ízét.
Végül aztán saját fejem után mentem, és az elgondolásom –amely bizonyára nem egyedi – nagy sikert aratott.
Ennél az ételnél egy kritikus pont van, a sütés, ezt ugyanis igen könnyű elrontani. Mivel sertéshúsról van szó, véresen nem lehet hagyni, ugyanakkor túlsütve egyszerűen élvezhetetlen a szűz, ezért nagyon oda kell figyelni. Volt is bennem drukk emiatt, de pont a legmegfelelőbb időpontban sikerült kikapnom a sütőből a tepsit, a hús megvágva nagyon puha, egészen minimális rózsaszínes árnyalatú, szaftos volt, dicsérte is mindenki, aki kóstolta.

Recept

Négy szűzpecsenye
30-35 dkg vékonyra szeletelt bacon
dijoni mustár
frissen őrölt feketebors
friss kakukkfűlevelek

fél deci száraz fehérbor
3 evőkanál tejszín
5 dkg vaj
olaj

A szüzet lehártyázom, enyhén sózom, bedörzsölöm borssal, rászórom a kakukkfüvet, vékonyan bekenem a mustárral. Ezt követően darabonként négy-öt szelet szalonnát felhasználva betekerem, a baconcsíkokat fogpiszkálóval rögzítem.
Egy olyan serpenyőben, amelyet sütőben is lehet használni, felforrósítok két evőkanál olajat, majd beledobom a vajat is. Ha a zsiradék forró, belefektetem a szűzpecsenyéket és minden oldalukon nagy lángon körbesütöm őket.
Közben a sütőt 160 fokra előmelegítem. Ha a hús elősütésével végeztem, az edényt betolom az előmelegített sütőbe és kb. 15 percig sütöm. A sütési idő vége előtt pár perccel a hús levébe öntöm a bort meg a tejszínt, és így fejezem be az ételt. Akkor van kész, ha a sült tapintásra már kemény, de azért enyhe nyomásnál van még benne egy kis rugalmasság.
A sültet ezután a sütőből kiveszem, deszkán tíz percet pihentetem,a fogpiszkálókat eltávolítom, majd petrezselymes sült krumplival és salátával kínálom. Aki kér, a szaftjából locsolhat rá egy keveset.

2 megjegyzés:

Dia írta...

IMÁDOM!!!

Zsuzsi írta...

Mi is így vagyunk vele, az egyik legfinomabb húsrész!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails