2010. március 21., vasárnap

Anyu féle túrófánk


Ebben az évben elég sokszor eszünk fánkot. Igazi kelt tésztás farsangi fánkot, ricottafánkot, és az anyu-féle túrófánkot is, amit most fogok leírni. Én is készítettem már túrófánkot, de más recept alapján, és az nem volt annyira könnyű, levegős, mint amit anyukám csinál, úgyhogy a receptet lecseréltem.
Ez a fánk nagyon egyszerűen készíthető, és a leírást is könnyű megjegyezni, mert lisztből, túróból egyaránt ugyanannyi kell. Cukrot nem teszünk a tésztába, inkább a kisült fánkokat forgatjuk vaníliás/fahéjas porcukorba.

Recept

25 dkg túró
25 dkg liszt
1 mokkáskanál szódabikarbóna
3 tojás
2 dl tejföl
csipet só
olaj a sütéshez
vaníliás porcukor a forgatáshoz

A túrót villával megtöröm, hozzákeverem a tojásokat, a tejfölt, majd végül a lisztet és nokedli sűrűségű tésztává dolgozom. (Lehet a tésztába tenni vaníliáscukrot vagy citromhéjat, esetleg mindkettőt.)
A tésztát kb. egy óráig hűtőben pihentetem. Ha ez az idő eltelt, olajat forrósítok – bő olajat, mint más fánkoknál is szokás - , evőkanállal az olajba szaggatom a masszát, és 4-5 perc alatt aranybarnáa sütöm a túrófánkokat. Konyhai papírtörlőn lecsepegtetem róluk a felesleges olajat és még melegen vaníliás porcukorban megforgatom őket. Házi baracklekvárral vagy szilvareszterrel a legfinomabb.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails