2010. január 20., szerda

Kínai kel főzelék


Nagyon szeretem a kínai kelt, salátának, meg nyersen is rágcsálni, de most úgy gondoltam, valami mást fogok készíteni belőle, mondjuk főzeléket. Kiindulási alapnak ehhez a salátafőzelék receptje pont ideális, mert szerintem ez a zöldség inkább hasonlít salátára, mint mondjuk a kelkáposztára, másrészt a salátafőzelék nagy kedvenc nálunk.
Gyakorlatilag teljesen azonos módon készült a főzelék, mint salátából, de kaporral is fűszereztem. Nagyon finom, pikáns, a tejföltől kicsit savanykás főzeléket kaptam, szerintem nem
most főztem ilyet utoljára. Feltétként az elmaradhatatlan dinsztelt húst ettük mellé.

Recept

1 kg kínai kel
3 szem közepes krumpli
két gerezd fokhagyma
3 púpos evőkanál tejföl
2 csapott evőkanál liszt
egy csokor kapor (nálam most fagyasztott)


A kínai kel külső, kevésbé szép leveleit letépem és kidobom, az alját kb. két centi vastagon levágom. A zöldséget hosszában félbe, a feleket megint félbe vágom, és a kapott negyedeket felcsíkozom. A kelt lábosba teszem, felöntöm annyi hideg vízzel, amennyi ellepi, sózom, és felforralom. Ekkor a főzővizet teljesen leöntöm róla, beleszórom a felkockázott krumplit, a pár darabba vágott fokhagymát, és annyi hideg vizet öntök alá, amennyi kb. félig ellepi. Puhára főzöm. A lisztet a tejföllel kikeverem, beleszórom az aprított kaprot és behabarom vele a kelt. Pár perc alatt összerotyogtatom, hogy kissé besűrűsödjön, majd dinsztelt hússal tálalom.

10 megjegyzés:

szepyke írta...

Soha nem ettem még, és ez itt nagyon jól néz ki!:)

Zsuzsi írta...

Eddig még mi sem, de fogunk!

Gyöngyi írta...

Nem ettem még.. a kelkáposzta főzeléket szeretem, hasonlít rá?

Zsuzsi írta...

Nem, egyáltalán nem hasonlít, de az ismertebb főzelékek közül semmihez sem tudnám hasonlítani.

Névtelen írta...

Nagyon finom! Köszönöm a receptet! :)
(én még tettem bele egy csepp ecetet)

Zsuzsi írta...

Örülök, hogy tetszett!

trigi írta...

Köszi a receptet, most készítettem el és a lányom megkóstolta és azt mondta, nem gondolta volna, hogy ez ilyen finom:-) ♥

Zsuzsi írta...

Nagyon örülök, hogy ízlett, legközelebb próbáld ki ugyanígy, de fejes salátával. Nekem az a kedvenc főzelékem

Névtelen írta...

Szuper recept, isteni finom, viszont a vizet nem kell leönteni róla, inkább kevésben kell párolni, több vitamin marad benne. Ahogy egy fazék krumpli is megpárolódik 2-3 dl vízben. ;)

Beteglátogató Rita írta...

Nagyon finom lett sokszor lessz etlapon koszonom a receptet egyszeru es finom)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails