2010. január 18., hétfő

Dorseti almás


Ismét egy Good Food recept következik. Lassan már fizethetnének is nekem, annyiszor hivatkozom erre az oldalra, de ha hétvégén valamilyen gyorsan kikeverhető, egyszerű, de mégis finom süteményt akarok sütni, első utam hozzájuk vezet. A receptek nagyon megbízhatóak, eddig mindig minden sikerült, és persze nagyon finomak is.
Ezúttal almás süteményre fájt a fogam, így találtam rá a Dorseti almásra. Dorsetről először is
Hugh Fearnley Whittingstall és River Cottage jut eszembe, de azért azt sem szabad elfelejteni, hogy almatermelése is híres, olyannyira, hogy minden év októberében almafesztivált is tartanak. Dorset megye nemzeti étele pedig ez az almás süti.
Az eredetitől annyiban tértem el, hogy a liszt 5 dekáját megmaradt, másra aligha elegendő darált mogyoróval helyettesítettem, szerintem ez csak előnyére vált.

Recept

450 gramm alma
fél citrom leve
225 gramm puha vaj
280 gramm cukor
300 gramm liszt
50 gramm őrölt mogyoró
4 tojás
2 evőkanál vanília kivonat
2 evőkanál sütőpor
barnacukor a hintéshez

A sütőt 180 – légkeverésen 160 - fokra előmelegítem. A tepsit sütőpapírral kibélelem. Az almát meghámozom, kimagozom és vékony szeletekre vágom, ráfacsarom a citrom levét is, hogy ne barnuljon meg. A vajat, cukrot, tojásokat a liszttel, vaníliával és a sütőporral egy mély tálban simára keverem. A massza felét a kibélelt tepsibe öntöm, ráteszem az almaszeletek felét, erre megy a maradék tészta, rá pedig a maradék alma. A tetejét meghintem barnacukorral és 45-50 percig sütöm. A sütés után még 10 percig a tepsiben hagyom, majd utána kiveszem és szeletekre vágva kínálom.
A sütemény nagyon puha, szaftos lett, és tetszett, hogy az alma kétféle állapotban van jelen benne: egyrészt teljesen megsülve a tésztában, másrészt pedig kissé karamellizálódva a tetején.

7 megjegyzés:

Puszedli írta...

A név alapján nekem is Hugh ugrott be először. :))

Névtelen írta...

szia!
ezt tortaformában sütötted? úgy néz ki és én úgy terveztem abban sütöm meg, de nem tudom mekkora méretű kellene, hogy ilyen szép magas legyen. tudnál segíteni? előre is köszi!
üdv,
Bee

Unknown írta...

miutan megcsinaltam egyszer - ujra megcsinaltam, haromszor! :)
egyszer rendelesre.
orult jo!!!
az egyiknek a vegebe nem jutott eleg alma, besegitettem banaszeletkekkel... hah!! megafincsi.
koszi a receptet!

Zsuzsi írta...

Örülök, hogy ilyen sikere volt:-))

Barbi írta...

Szia!

Engem is az erdekelne, hogy mekkora tortaformaban sutotted?

Koszi

Zsuzsi írta...

23 centis kapcsos formában

Barbi írta...

Koszonom a gyors valaszt!
Akkor ma kiprobalom! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails