2009. december 10., csütörtök

Lamington avagy ausztrál kókuszos sütemény


Ismét sütemény következik, amelynek helye lehet akár az ünnepi asztalon is. Maga a recept a Good Food-ról származik, de Fakanálnál is megtalálható egy változata.
A sütemény eredeti neve lamington, és egy ausztrál nemzeti ételről van szó. Ez némi bonyodalmat is okozott a Good Foodon, mert a recept nem ezen a néven került fel, és az ausztrál olvasóközönség emailben követelte a megfelelő elnevezés használatát, sikertelenül.

A süti hasonlít a magyar kókuszkockára is, de az ausztrál változat tésztája nem tartalmaz mézet. A máz összetételét kicsit megváltoztattam: megnöveltem a mennyiséget és csökkentettem a cukor adagolását, mert már első olvasatra is túl édesnek találtam.

Egyébként a Good Food receptjeit mindenkinek csak ajánlani tudom, szégyent még nem vallottam velük, ráadásul érdemes a kommenteket is elolvasni, mert én például onnan tudtam meg, hogy miként lehet nagy koszolás nélkül csokival bevonni ezt a kissé morzsálódós tésztát.

Recept

A tésztához

10 dkg puha vaj
10 dkg cukor
két felvert tojás
14 dkg liszt
egy evőkanál sütőpor
két evőkanál kakaó
két evőkanál tej

A bevonáshoz

15 dkg étcsokoládé
15 dkg kókuszreszelék
6 dkg vaj
2 evőkanál porcukor

A sütőt – légkeverésen – 160 fokra előmelegítem, a sütőformát – mely lehet kisebb tepsi vagy kapcsos tortaforma is – sütőpapírral kibélelem.
A cukrot a vajjal krémesre keverem robotgép segítségével, majd hozzáadom a felvert tojást és ezzel is jól összedolgozom.
A sütőport, lisztet, kakaót összeszitálom, majd a cukros-vajas keverékbe forgatom, végül a tejet is belekeverem. A masszát a sütőformába öntöm és 18-20 perc alatt megsütöm. A formában hagyom kihűlni, ezután pedig kockákra vágom, de nem választom le a sütőformáról. És most jön a trükk: a tésztát a sütőlappal együtt a fagyasztóba teszem egy órára.
A bevonathoz a csokit a vajjal gőz fölött megolvasztom és a cukrot is belekeverem. A fagyott tésztakockákat egyenként az olvasztott csokiba mártom, majd meghempergetem a kókuszreszelékben, végül egy tálra teszem, és kicsit várok, hogy megszikkadjon, majd tálalom.



10 megjegyzés:

Ági, aki főz írta...

Minden esetre elég csábítóan hangzik és a végeredmény is tetszetős.

Doctor Pepper írta...

abszolut egyetértek, a legmegbízhatóbb recepteket eddig mindig a goodfoodban találtam!

Doctor Pepper írta...

újra itt: zsuzsi, szerintem mi kb egy időben kezdtünk - tuti, hogy neked is van ilyesmid:

http://csakapuffin.blogspot.com/2009/12/tukorkerdes.html

Névtelen írta...

Szia!
Nagyon szép, én is kedvet kaptam.
Mekkora tortaformában sütötted ezt a mennyiséget?
Köszi,
Ed

Zsuzsi írta...

Ed, 24 cm-es kapcsos tortaformában, ebben kb. kétujjnyira jött fel a tészta, de ez bőven elég.

Gyöngyi írta...

Úgy látom, kitört a kókuszláz:) Nagyon jól néz ki!

Zsuzsi írta...

Köszönöm! Gyöngyi, jó, hogy írtál, már rég jártál erre:-)

Névtelen írta...

Köszi a választ. Kókuszláz? Hm, nekem valahogy a kókusz is hozzátartozik a karácsonyhoz, lehet, hogy azért, mert fehér, mint a hó?? :-)
Ed

Kata írta...

Megtaláltam a kókuszosodat, ki is fogom próbálni, mert az enyémből ugye nekem nem maradt... Nyilván hiányzik a méz íze belőle, viszont ugye a kakaó meg pluszban van.

Zsuzsi írta...

Marcsi, én meg a tiedet fogom megsütni hamarosan!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails