2009. november 19., csütörtök

Sült sajttorta


Ismét egy Rick Stein recept következik, ezúttal egy sütemény. Nagyon szeretem olvasgatni mostanában a könyvét, mert a nyarat idézi, a fotók pedig szemet gyönyörködtetőek.
Hétvégén a sült citromos sajttortát sütöttem meg. Kekszalapon készül a torta, rajta gazdag mascarponés krém, amely a citromtól picit savanykás. Az én ízlésem szerint több citrom is mehetett volna bele, legközelebb majd így csinálom.
A szerző bogyós gyümölcs kompótot kínál hozzá, én semmit nem adtam mellé, csak kávét, de így is megállta a helyét.

Recept

Az alaphoz

10 dkg vaj
20 dkg keksz
2 evőkanál kristálycukor

A krémhez

50 dkg mascarpone
20 dkg kristálycukor
3 közepes méretű tojás
2 evőkanál kukoricaliszt
3 dl creme fraiche (tejfölt használtam)
egy citrom reszelt héja
3 evőkanál citromlé

Egy kapcsos, 24 centis tortaformát kibélelek sütőpapírral, a sütőt 150 fokra előmelegítem.
A tortaalaphoz megolvasztom a vajat, belekeverem a cukrot és a morzsává tört kekszet. Ezt a morzsás alapot a tortaformába borítom és kanál hátával egyenletes vastagságban elnyomkodom.
A krémhez a mascarponét a cukorral alaposan kikeverem. A tojásokat egyenként adom hozzá, minden tojás után jól felverem a krémet. Végül hozzáadom a kukoricalisztet, a tejfölt, a reszelt citromhéjat és a citromlevet, és még egyszer jól eldolgozom az egészet mixer segítségével. A krémet a kekszes alapra öntöm, a süteményt a sütőbe tolom és kb. 50 perc alatt megsütöm, akkor jó, ha a közepe még remegős, de a széle már megszilárdult. Ha a torta megsült, a kikapcsolt sütőben hagyom kihűlni, majd lehűtöm. Gyümölcsökkel, de akár lekvárral is kínálható, de a süteményt fogyasztás előtt mindenképp hagyjuk állni szobahőmérsékleten, hogy az ízek jobban érvényesülhessenek.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails