2009. október 23., péntek

Ricottafánk


Elfekvő, lejárathoz közeli ricottához kerestem süteményreceptet, így bukkantam rá a No Salty-n a ricottafánkra.
Jól is jött ez a recept, mert mostanában Attila igencsak rákapott az általam befőzött lekvárokra, így legalább nem kényszerül magában kanalazni, vagy vajaskenyéren fogyasztani.
Eddig csak túrófánkot készítettem, amit nagyon szeretünk, és megcsinálni is igen egyszerű, de nekem ez a ricottás verzió jobban ízlik: foszlós, könnyű, a majdnem folyós tésztából pedig nagyon aranyos kis fánkgolyók készíthetők nulla ügyességgel. Ez az adag akár négytagú családnak is bőven elegendő, de nálunk is hamar elfogyott. Bármilyen lekvár jó hozzá, mi házi szilvareszterrel ettük.

Recept

25 dkg ricotta
25 dkg liszt
3 tojás
175 ml tejföl
egy kiskanál szódabikarbóna
4 evőkanál cukor
egy vaníliás cukor
csipet só
olaj a sütéshez
lekvár a tálaláshoz

A ricottát a tojással, tejföllel összekeverem, hozzáadom a cukrot, vaníliás cukrot és a sót, majd pedig beledolgozom a szódabikarbónával elkevert lisztet. Az egész egy fakanállal összekeverhető. Magas falú lábosban olajat forrósítok, ha elég forró kiskanállal diónyi masszát szaggatok bele. Egyszerre ne tegyünk túl sokat, mert a fánkok megdagadnak. Sülés közben megforgatom a fánkokat, hogy mindkét oldaluk aranybarnára sülhessen, bár nagyon helyesen megfordulnak maguktól is. A megsült golyókat papírtörlőn lecsepegtetem, és lekvárral kínálom. Igazán frissen jó, de azért hidegen sem megvetendő.

1 megjegyzés:

szepyke írta...

Most indulok, lesz még, mire odaérek????:)))))) Imádnivaló lehet!:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails