2009. augusztus 17., hétfő

Paradicsomos padlizsánsaláta


Korábban már beígértem egy újabb padlizsánsaláta receptet, most ez következik.
Tulajdonképpen ez a saláta több recept házasításának eredménye, kicsit olyan, mint az olasz caponata, de a fűszerezés miatt enyhén közel-keleties beütéssel.
A nagy nyári melegben hidegen akár előételként, akár könnyű főételként is megállja a helyét, de langyosan is igen finom. Mivel az ízek jéghidegen nem érvényesülnek, célszerű a salátát legalább fél óráig szobahőmérsékleten tartani, mielőtt megennénk.


Recept

3 közepes méretű padlizsán
3 szem paradicsom
egy nagy fej hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
egy marék olajbogyó
egy evőkanál paradicsompüré
egy csokor petrezselyem
8-10 levél bazsalikom
egy mokkáskanál római kömény
egy mokkáskanál fahéj
egy evőkanál citromlé és reszelt citromhéj
olívaolaj

A padlizsánokat hosszában négybe vágom, majd felkockázom. (Nem szabad túl apróra vágni, mert akkor a főzés közben szétmegy.). A kockákat tálba teszem, besózom és 20 percig pihentetem, majd, ha a levét kiengedte, leöblítem és lecsepegtetem.
A hagymát félfőre vágom, és 2 evőkanál olívaolajon pirítani kezdem, közben rászórom a római köményt. Amikor a hagyma már üveges, hozzáadom a padlizsánt, belereszelem a fokhagymát, ízesítem a fahéjjal, és addig sütöm-párolom, amíg meg nem puhul. Ha a padlizsán puha, hozzáadom a felnegyedelt paradicsomot és a paradicsompürét, és addig főzöm, amíg a paradicsom elveszti a formáját és mártásszerűvé válik. Ekkor hozzáadom a felaprított zöldfűszereket és a felkarikázott olajbogyót, sózom, ízesítem a citromlével és –héjjal. Ezt követően vagy langyosra hűtve tálalom, vagy tálalásig hűtőszekrényben
tartom.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails