2009. augusztus 10., hétfő

Fűszeres morzsában sült hal


Ez egy igazán gyors és könnyű recept, ezúttal hallal, a Good Food nyomán. Azoknak is ajánlom, akik egyáltalán nem tudnak főzni, mert ennek az elkészítéséhez főzőtudományra nincs is szükség. A korma curry fűszerkrém szerintem más hasonló fűszerkrémmel, vagy akár pestoval is helyettesíthető, a hal felcserélhető vékony szelet elősütött csirkemellel vagy sertéskarajjal is. Az egész művelet sütéssel együtt nem tart tovább fél óránál és máris kész az ebéd/vacsora.
A hallal együtt köret gyanánt pár szem paradicsomot és hagymát is sütöttem, szerintem a paradicsomot nem szabad elhagyni, mert nagyon jól passzolt az indiai fűszerezésű morzsához. Célszerű vastagabb szelet használni, úgy jobban is mutat az étel, de sajnos nekem ilyen vékonyka filé álltak a rendelkezésemre.
Azért Attila kedvére egy kis krumplipüré is készült, nehogy éhen maradjon.

Recept

6 szelet fehér húsú tengeri hal
3 szelet házi kenyér (kb. 15 dkg)
egy teáskanál erős paprikakrém
egy tasak
korma curry fűszerpaszta
2 gerezd fokhagyma
4 szem paradicsom
2 kisebb fej hagyma
vaj a tepsi kikenéséhez
só,
fél citrom

A halat besózom, a citrom levével megcsepegtetem és kb. negyed órát állni hagyom. A fűszeres morzsához a kenyeret aprítógéppel morzsává őrlöm, hozzáadom a fűszerpasztát és ezzel is megpörgetem. A fűszeres morzsához keverem a lereszelt fokhagymát és a paprikakrémet.
A halszeleteket kivajazott tepsibe fektetem és kézzel rájuk nyomkodom a fűszeres morzsát. A paradicsomokat és a hagymákat félbe vágom, kevés sóval ízesítem és elrendezem a hal körül.
A halat előmelegített, 200 fokos sütőben addig sütöm, amíg a morzsa ropogós lesz és aranybarna színt kap. Ez kb. 12-15 perc. A sült zöldséggel és krumplipürével tálalom.

3 megjegyzés:

ManóAnyó írta...

Már megint egy nagyon jó kis halas recept! Ezt mindenképpen kipróbálom.

Reni írta...

Ez nekem is nagyon tetszik. Amúgy is imádom a gyors recepteket. Előbb-utóbb készítek én is ilyesmit majd, azt hiszem :)

Zsuzsi írta...

Örülök, hogy elnyerte a tetszéseteket!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails