2009. június 1., hétfő

VKF XXV.- Epres gombóc


Már megint majdnem lemaradtam a VKF-ről, melynek ezúttal Cukroskata a házigazdája, a témája pedig a mindenki által kedvelt krumpli. Ráadásul nemcsak majdnem lemaradtam, hanem egy napot kések is, ami aztán rám egyáltalán nem jellemző, sőt, egyenesen utálom a késést.
Mindez azért van, mert nem volt megfelelő ötletem egészen tegnapig. Este viszont megszállt az ihlet, és már tudtam, hogy epres gombócot fogok készíteni. Egyrészt mert egy láda eperrel lettem gazdagabb a hétvégén, melynek nagyrészéből lekvárt főztünk – Attila már most közölte, hogy a tizenegy üveg nem lesz elég, ezért majd ő (!) befőz még egy adagot - , de fagyasztottam is le, meg maradt is még csipegetni is. Másik indoka a receptválasztásomnak, hogy sosem csináltam még burgonyás tésztából gombócot, és szerettem volna kipróbálni.
Ma ebédre egy jó kis zöldségleves után ideális második fogásnak bizonyult. Nagyon jól sikerült a gombóc tésztája, puha volt, nem ragadós, és egy sem főtt szét, úgyhogy maximálisan elégedett vagyok. A család többi tagja is elégedett volt, mert a tizenhat gombócból az ebéd végére három szem maradt.

Recept

60 dkg héjában főtt, áttört krumpli
egy tojás
2 dkg vaj
15 dkg liszt
csipet só
25 dkg eper
vajas zsemlemorzsa a forgatáshoz
fahéjas cukor a megszóráshoz

A langyos főtt krumplit a tojással, vajjal, liszttel, sóval puha, rugalmas tésztává dolgozom össze. Ezután kb. egy órát állt, amíg a levest készítettem, szerintem ez még jót is tett neki. Ezután lisztezett munkalapon fél centi vastagra nyújtom a tésztát, kb. 5x5 centis négyszögekre vágom és a lapok közepére teszek egy-két szem megtisztított megmosott epret attól függően, hogy mekkora szemű a gyümölcs. A tészta négy sarkát összecsípem, majd a tenyeremben gombóccá formázom. Forró, enyhén sós vízben addig főzöm a gombócokat, amíg fel nem jönnek a víz tetejére. Ekkor kiszedem őket és lecsepegtetés után vajas pirított zsemlemorzsába forgatom. Fahéjas cukorral megszórva tálalom.

1 megjegyzés:

Csibe írta...

Huhhh, ez nagyon guszta!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails