2009. május 22., péntek

Kacsamájas zöldséges egytál


Májból nem sok fajta ételt készítünk, általában resztelt máj, rántott vagy roston máj formájában végzi ez a belsőség. Pedig ennél azért jóval többre érdemes.
Szoktam készíteni belőle
paprikás egytálételt, házi tésztát májas raguval, most pedig zöldséges-krumplis kacsamájat főztem.
Leginkább szárnyasmájat szoktam venni, az íze és az állaga is gyengébb, mint a marha-vagy sertésmáj (borjúmájhoz meg igen ritkán lehet hozzájutni).
Ajánlom ezt az ételt minden májkedvelő figyelmébe, nagyon finom lett, még kevésnek is bizonyult Attila szerint.

Recept

50 dkg pecsenyekacsa-máj
két fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
8-10 szem gomba
egy közepes méretű cukkini
80 dkg krumpli
egy ág rozmaring
majoranna
2 evőkanál szójaszósz
fél deci száraz fehérbor
só, bors
2 evőkanál libazsír
olaj a krumpli sütéséhez

A libazsírt serpenyőben jól felforrósítom, és átsütöm rajta a nagyobb darabokra vágott májat. Közben ízesítem borssal, majorannával és beledobom a rozmaringágat is. Kb. öt perc után hozzáadom a félfőre vágott hagymát, a felnegyedelt gombát és a kisebb darabokra szelt cukkinit is, belereszelem a fokhagymát, aláöntöm a szójaszószt meg a bort, és addig sütöm, amíg a zöldségek roppanós-puhára sülnek. Közben a krumplit megpucolom, kockára vágom és bő, forró olajban kisütöm, lecsepegtetem, majd beleforgatom a májas raguba, mint a brassói esetében szokás. Savanyúsággal ettük.
A bort lehetőség szerint ne hagyjuk ki belőle, ez rántja össze az ízeket igazán.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails