2009. május 4., hétfő

Cápaharcsa paprikaszósszal


Mostanában kissé hanyagolom az írást, mert annyira jó az idő, hogy jóformán egész nap kinn vagyunk a kertben. Ilyenkor nincs igazán kedvem benn ücsörögni és számítógépezni. Igaz, hogy a laptopot ki lehet vinni, de inkább a növényeket, madarakat nézegetem, mint a képernyőt.
Ez az étel is legalább három hete készült, de most jutottam oda, hogy írjak róla.
Semmi extra nincs benne, de így nyár elején igazi jó kis könnyű ebéd lehet.
A körete természetesen krumplipüré volt, Attila örömére.

Recept

4 szelet cápaharcsa
4-5 evőkanál liszt
egy citrom reszelt héja
egy kis ág rozmaring

olaj a sütéshez

A mártáshoz

Három piros kaliforniai paprika
Két gerezd fokhagyma
Bazsalikomlevelek
Két evőkanál olívaolaj
Pár csepp citromlé


A halakat fél órára besózom, és citromhéjjal, felaprított rozmaringlevelekkel bedörzsölve pihentetem. Amíg a hal pácolódik, elkészítem a mártást. Ehhez a paprikákat sütőpapíral bélelt tepsire fektetem és előmelegített 220 fokos sütőben megsütöm. Közben néhányszor megforgatom, hogy mindenhol egyenletesen süljön. Ha már mindenhol megfeketedett a paprikák héja, kiveszem a tepsit a sütőből, és öt-tíz percre alufóliával letakarom. A képződő gőztől könnyebb lesz hámozni majd. A gőzfürdő után lehúzom a paprikák héját, a művelet közben próbálom a kicsorgó levet felfogni. A meghámozott paprikát egy kisebb lábosba teszem, botmixerrel pépesítem. Ízesítem reszelt fokhagymával, sóval, citromlével és felaprított bazsalikommal, hozzákeverem a olívaolajat és pár perc alatt összeforralom a mártást. Tálalhatom hidegen, melegen egyaránt.
A halakat lisztbe forgatom és nagyon forró olajon aranybarnára sütöm őket. A halat a paprikaszósszal és krumplipürével tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails