2009. április 2., csütörtök

Ropogós zabtallérok


A Segítsütire készülődve ez volt az egyik lehetséges versenyző, amit megsütöttem volna, aztán elvetettem. Nem mintha nem lenne finom, meg ráadásul az egészségesebb sütemények közé tartozik, de valahogy nem gondolom olyan vonzónak. Lehet, hogy tévedek, de talán a licitre bocsátott barackos-mandulás süti ünnepélyesebb.


Aki meg szeretné kóstolni a segítsütimet, ma éjfélig licitálhat rá, ezt követően derül ki a nyertes személye.

Viszont a zab meg egészségesebb, mert magas a rost-, fehérje-, vitamin-, és ásványi anyag tartalma, idegrendszer-regeneráló hatású, nyugtatja a gyomrot és a beleket, sok E és B-vitamint, vasat, foszfort, káliumot, kalciumot és magnéziumot tartalmaz
Mindenesetre most a zabtallér receptje következik, amelyet én egy kis fahéjjal és – szintén – aszalt barackkal turbóztam fel.

Recept

20 dkg zabpehely
10 dkg vaj
15 dkg nádcukor
1 tojás
kiskanálnyi sütőpor
egy púpos evőkanál liszt
reszelt citromhéj
fél mokkáskanál fahéj
8-10 szem aszalt sárgabarack felaprítva

A zabpelyhet tálba teszem, hozzádolgozom a szobahőmérsékletű vajat. Ráreszelem a citromhéjat, meghintem a liszttel, ízesítem a fahéjjal. Másik tálban a cukrot a tojással habosra keverem, majd a zabpehellyel jól kikeverem, végül hozzáadom a barackdarabokat is.
A sütőt előmelegítem 180 fokra. A tepsit sütőpapírral kibélelem, és kiskanál segítségével diónyi halmokat rakosgatok rá a masszából, majd kb. 10 perc alatt világosbarnára sütöm. Nem kell megijedni, sülés közben a halmok teljesen kilapulnak, de ez normális. Ebből a mennyiségből kb. 25 darab tenyérnyi méretű tallér jön ki.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails