2009. március 1., vasárnap

VKF XXIII./2 - Galíciai mandulatorta


A Grenadine által kiírt magvas VKF-re két recepttel készültem, ezek közül a második egy sütemény, a tarta de Santiago néven is ismert galíciai mandulatorta receptje. A recept Rezi György Spanyol ételek című könyvéből származik, de a biztonság kedvéért lecsekkoltam a neten, hogy mennyire autentikus, és azt találtam, hogy tényleg így készül, megnyugodva láttam hát neki az elkészítésnek.
A sütemény egyébként az egyik legismertebb spanyol édesség, olyannyira, hogy a 2006. évi Európa Napon , melyet az EU osztrák elnöksége fémjelzett, Spanyolország ezzel a sütivel képviseltette magát (a magyar édesség a dobostorta volt) .
Santiago, azaz Szent Jakab a spanyolok védőszentje, maradványai Santiago de Compostelában találhatók, ahová évente sokan zarándokolnak el. A torta elnevezése is neki állít emléket.
Ezek után jöjjön a recept.

Recept

A tésztához

Egy tojás
Egy kanál víz
125 gramm cukor
egy csipet fahéj
liszt, amennyit felvesz (kb.10-12 evőkanál)

A töltelékhez

4 tojás
250 gramm cukor
250 gramm őrölt mandula
egy csipet fahéj
egy citrom reszelt héja

A tésztához a tojást a vízzel, cukorral és fahéjjal elkeverem és apránként beledolgozom a lisztet. Lisztezett felületen kinyújtom, és kibélelek vele egy kivajazott pite- vagy tortaformát.
A töltelékhez az egész tojásokat a cukorral és citromhéjjal levegős-habosra verem, majd hozzákeverem a mandulát. A sütőt 180 fokra előmelegítem. A tölteléket a tésztalapra öntöm és a süteményt kb 25-30 perc alatt aranyszínűre sütöm. Kihűtve tálalom.
A sütemény hagyományos díszítése, hogy porcukorral megszórják és sablon segítségével kereszt vagy tőrformát szórnak körbe a tetején, de én ezt kihagytam, mert egyrészt nem szeretjük, másrészt kézügyesség híján jobb az ilyesmivel nem próbálkozni…

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Már annyiszor szemeztem ezzel a sütivel. Nem nagyon édes? Rengetegnek tűnik a cukor.

Zsuzsi írta...

Érdekes módon nem sok, az én családom nem enné meg, ha túl édes lenne.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails