2009. február 21., szombat

Sült túrótorta





Múlt hétvégén ismét jött a nagymama-kommandó, - ahogy Attila nevezi őket – ezért volt főzőcske rendesen. Tortát is sütöttem, méghozzá sült túrótortát, ami igazán sikeres vállalkozásnak bizonyult. A recept a desszert.eu oldalról származik, csak én a krém összetételét kicsit csökkentettem –konkrétan megfeleztem - , mert kifolyt volna a formámból. Nagyon finom, nem édes, krémesen lágy állagú torta lett belőle, olyan férfiaknak való, ráadásul elkészíteni gyerekjáték.

Recept

A tésztához

5 dkg porcukor
10 dkg vaj
15 dkg liszt

A töltelékhez:

30 dkg túró
egy csomag főzős vaníliapuding-por
8 dkg porcukor
2.5 deci tej
2 deci tejföl
egy citrom reszelt héja
fél citrom leve
2 tojás
egy teáskanál vanília kivonat.

Először a tésztához valókat gyorsan összegyúrom, majd hűtőben 10 percig pihentetem.
Ezt követően kinyújtom és kibélelek vele egy 23 centis kapcsos tortaformát úgy, hogy pereme is legyen. A sütőt 180 fokra előmelegítem, és a tésztát miután jól megszurkáltam, elősütöm addig, amíg aranybarna nem lesz. Ezalatt a túrót áttöröm, majd hozzákeverem a töltelék összes hozzávalóját. A massza jó híg lesz, de ettől nem kell megijedni. Ha a tészta aranybarna, ráöntöm a túrós tölteléket és kb. 60 perc alatt megsütöm. Szobahőmérsékletűre hűtöm, majd még egy pár órára beteszem a hűtőszekrénybe is.
Nagyon finom, nem kell hozzá semmit adni tálaláskor, de gyümölccsel azért elrontani nem lehet.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails