2009. február 5., csütörtök

Narancsszirupos sütemény


Ez a sütemény már szerepelt a blogon más formában, most azonban a GoodFood adott egy ötletet, és kicsit változtattam rajta. Egyébként nagyon szeretem ezt az oldalt böngészni, jó pár érdekes, ígéretes receptet találtam már ott, amelyekből párat biztosan el is fogok készíteni.
Az ötlet, hogy sziruppal locsoljam a még forró süteményt, a GoodFood egyik rovatából származik (a „hét süteménye”) . Ez a locsolgatás nagyon jót tesz a süteménynek, mert még jobban kihozza a narancsos ízt, és a fahéj miatt kicsit keleties zamata is lesz. Elég édes, így csak igazán édesszájúaknak javaslom, nekik viszont nagyon.
A tésztán is változtattam: hogy ne legyen olyan nehéz, tettem bele még kb. fél deci tejet, a vaj helyett pedig olajat használtam, így sokkal jobb állaga lett.

Recept

A tésztához
1 bögre gríz

2 bögre liszt
1 bögre tej+ még fél deci
fél bögre olaj
1 bögre cukor
1 tojás
1 vaníliás cukor
fél csomag sütőpor
1 nagy narancs
vaj a tepsi kikenéséhez

A sziruphoz
Egy nagy narancs
Egy rúd fahéj
Fél citrom leve
130 gramm cukor
250 ml víz.

Az olajat a cukorral és a tojással robotgéppel habosra keverem. Belenyomom a narancs levét, lereszelt héját, hozzáadom a vaníliáscukrot, sütőport, grízt, lisztet, tejet, összekeverem. Kivajazott tepsiben előmelegített sütőben 180 fokon megsütöm.
Míg a tészta sül, elkészítem a szirupot. A cukrot lábasba öntöm, belereszelem a narancs héját, majd belenyomom a levét, hozzáadom a citromlét és a fahéjat, ráöntöm a vizet, elkeverem és sziruposra főzöm. Ez kb. 25 perc volt nálam.
A kisült, még meleg tésztát hurkapálcikával jól megszurkálom és a meleg, de nem forró szirupot ráöntöm úgy, hogy a lyukakba is belefolyhasson. Kihűtöm, majd tálalom. Én még hűtőszekrényben is hűtöttem tálalás előtt, így jobban összeértek az ízek.

1 megjegyzés:

Andi írta...

Kipróbáltam,írtó finom!
Nagyon jó vagy, Zsuzsi!
:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails