2009. február 13., péntek

Barackos-mogyorós csiga


Ezt a receptet a Vidék Íze februári számában találtam és rögtön felkeltette az érdeklődésemet.
Persze módosítottam rajta, mert nem voltak itthon a receptben szereplő hozzávalók, viszont minden volt, amivel helyettesíthetőek. Így a túrót ricottára, a sárgabarackot őszibarackra, a diót meg mogyoróra cseréltem, szerintem jobb mint az eredeti.
A kész csigákat porcukorból és tojásfehérjéből kevert mázzal kellett volna lekenni, ez nekem viszont egyáltalán nem tetszett, inkább vékony fahéjas porcukor-réteget szitáltam rá, ettől olyan békebeli lett az egész.
A csigák töltelékének állaga tetszett a legjobban, nagyon izgalmas volt, ahogy a ropogós mogyoródarabok váltották egymást a puha barackkal.

Recept

12 dkg túró (ricotta)+ egy evőkanál
0.5 dl tej
5 evőkanál olaj
6 dkg porcukor
csipet só
25 dkg liszt
fél csomag sütőpor
10 dkg dió (mogyoró)
egy üveg sárgabarack/őszibarack befőtt

A túrót áttöröm, elkeverem az olajjal, tejjel, hozzáadom a sót, cukrot, a sütőporral elkevert lisztet. Az egészet rugalmas tésztává nyújtom, és 40x50 cm-es téglalappá formázom. (Na nekem ez tart mindig a legtovább.)
A diót/mogyorót durvára vágom és összekeverem a lecsepegtetett, nagyon apróra vágott barackkal. Elvileg ez lenne a töltelék, de hogy jobban összeálljon én még kevertem bele egy evőkanál ricottát is. A tölteléket elosztom a tésztán úgy, hogy a széleken két centis sávot szabadon hagyok, és feltekerem. A tekercset felszeletelem, sütőpapírral kibélelt tepsire fektetem és előmelegített 180 fokos sütőben kb. 15 perc alatt megsütöm. Még melegen megszórom fahéjas porcukorral.

3 megjegyzés:

Gabriella írta...

Jajj, annyira szeretem a vidék ízében megjelenö recepteket! Nagyon szívesen veszem, ha teszel fel egy párat, mert sajnos én nem tudok mindig hozzájutni a magazinhoz. :-)))

Zsuzsi írta...

nekem is tetszik az újság hangulata, meg főként a süteményreceptjeik, úgyhogy igyekszem!

erős ildikó írta...

Én is kinéztem ezt a receptet az újságból, de még nem jutottam el a megvalósításig. Gyönyörűek a csigáid!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails