2008. december 10., szerda

Sajtmártásban sült szűzpecsenye


Hétvégén ezzel a hirtelenjében kigondolt fogással arattam sikert az unokázó nagymamáknál.
Az étel bármilyen hússal kivitelezhető, de én mégis szűzpecsenyét választottam, mert szerintem kiadós, jó ízű, sovány, mégsem száraz húsféle. Négy személyre két szűzpecsenyét szoktam venni, ennyiből három kisebb érmét vágok, amit kissé kilapogatok, ez a mennyiség egy étkezésre nagyétkűeknek is teljes mértékben elegendő. A sajtos mártás miatt az étel eleve laktató, még desszertet sem csináltam, annyira elteltünk vele.

Recept

Két szűzpecsenye
5 dkg vaj
egy evőkanál olaj
egy ág rozmaring
só, frissen őrölt feketebors
10 dkg emmentáli sajt vékony szeletekre vágva
3 dl tejszín
20 dkg gorgonzola
két gerezd fokhagyma
szerecsendió

A húst érmékre vágom, ezeket lapjukra állítva kissé megveregetem, sóval meghintem, tekerek rá borsot. Serpenyőben felforrósítom a vajat meg az olajat, beledobom a rozmaringágat és a szeleteket elősütöm. Ha már kaptak egy barnás kérget, átszedem a húsokat egy tepsibe, és mindegyikre rakok egy-két vékony szelet sajtot. Miután a húst kiszedtem a vajból, beleöntöm a serpenyőbe a tejszínt és felforrósítom. Ekkor belemorzsolom a gorgonzolát, belereszelem a fokhagymagerezdeket, szerecsendióval, és ha szükséges, sóval ízesítem, egy-két percig forralom, majd a tepsiben várakozó hússzeletekre öntöm. Előmelegített, 200 fokos sütőbe teszem, és 10-15 percig sütöm, amíg a mártás kissé besűrűsödik és kap egy kis aranybarna színt. Sült krumplival tálalom. A mártásba még egy deci száraz fehérbort is lehet tenni, jó passzol hozzá.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Basszus, a múlt héten egy vendéglőben pont ezt rendeltem. Ahol csak lehetett, el volt rontva, sajtmártás nem volt, csak valami gagyi sajtot rásütöttek, a hús túlkészült és kiszáradt, majdnem visszaküldtem. Pedig ilyennek kellett volna lenni, mint nálad.

Zsuzsi írta...

Én már lemondtam arról, hogy étteremben lehet enni normális áron normális ételt, inkább megfőzöm magam, és akkor csak magam hibáztathatom, ha elrontom.

Névtelen írta...

Alapvetően nekem sem voltak illúzióim, ez viszont még a magyar átlagot is alulmúlta, tisztára, mint az állatorvosi ló. Ezen a helyen még nem jártam, és hazafelé jövet a kollégámmal beugrottunk megnézni, hát így jártunk. Többet soha.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails