2008. december 5., péntek

Galuska hideg napokra


Tegnap főztem ezt az ételt ebédre, mert már nagyon rég ettünk ilyet. Ez egy igazi, hideg, esős-borús napokra kitalált étel, igazi lélekmelegítő. Nagyon finom és laktató, ráadásul az elkészítése is igen egyszerű, ráadásul semmi rendkívüli alapanyagot nem tartalmaz.
Néha rokforttal is szoktam készíteni, de a juhtúrós változat nekem jobban ízlik. Mindig csinálok mellé pár csepp balzsamecettel ízesített hagymás paradicsomsalátát, nagyon jól illik hozzá. A leírt adag négy személynek elegendő.

Recept

A galuskához

50 dkg liszt
két tojás

annyi víz, amennyit felvesz

A mártáshoz

20 dkg juhtúró
20 dkg bacon

3 gerezd fokhagyma
4 dl tejszín
szerecsendió
10 dkg emmentáli sajt

Először a mártást készítem el, amihez a szalonnát felaprítom és kisütöm. Ha ez megtörtént, felöntöm a tejszínnel, belemorzsolom a juhtúrót és pár perc alatt összeforralom. Ízesítem sóval, szerecsendióval,belereszelem a fokhagymagerezdeket is, és melegen tartom, amíg kifőzöm a nokedlit.
A galuska hozzávalóiból nem túl sűrű tésztát keverek és forró sós vízben kifőzöm. Lecsepegtetés után a juhtúrós mártásba keverem és még egy-két perc alatt összemelegítem. Tálalásnál megszórom reszelt emmentáli sajttal.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez zseniális! :) Mary Poppins-t én is nagyon szeretem. ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails