2008. október 2., csütörtök

Almáspite



Tényleg beköszöntött az ősz. Ez abban is tettenérhető, hogy megsütöttem a szezon első almáspitéjét.
Ez a sütemény számomra az otthon melegét jelenti, imádom, ahogy a fahéj és az alma illata körüllengi az egész házat, miközben sül. Mindjárt jobb kedve lesz tőle az embernek, már csak azért is, mert az illatok nyomán emlékek is előmerészkednek: nekem a nagymamámat idézi fel a fahéjas almaillat.
Az sem egy hátrány, hogy az elkészítése sem bonyolult és nem is időigényes.
Én a gyümölcsös pitéknél az omlós tésztát részesítem előnyben, az almáspiténél is, a tölteléket pedig mindig nyers reszelt almával készítem, nekem ez így autentikus.
A megadott mennyiség egy kis tepsire elég, ami igazán nekünk nem elegendő:-)


Recept

A tésztához:

30 dkg liszt
12 dkg hideg vaj
egy tojás
2 evőkanál cukor
egy evőkanál tejföl
csipet só

A töltelékhez:

4 nagy alma
3-4 evőkanál cukor
fahéj
fél citrom leve
2-3 evőkanál kekszmorzsa/darált dió
egész tojás a lekenéshez

A tészta hozzávalóit összegyúrom és a hűtőben egy-két órán át pihentetem. Ha ez megtörtént, a tésztát elfelezem és két akkora lapot nyújtok belőle, mint az a tepsi, amelyikben sütni fogom. Az egyik lappal kibélelem a formát, és megszórom kekszmorzsával, vagy dióval, hogy a töltelék nedvessége ne áztassa el a tésztát. (Most három darab babapiskótát egyszerűen csak ráreszeltem.)
A töltelékhez a megmosott almákat héjastól megreszelem, a levüket szűrőben kinyomom (a levet pohárban felfogom és azonnal meg is iszom), a reszelt almát a fahéjjal, citromlével és tetszés szerinti mennyiségű cukorral összekeverem. A biztonság kedvéért még ezután is ki lehet nyomni a levét, ha úgy látjuk jónak.
A reszelt almát a tésztalapon egyenletesen elosztom, a másik tésztalappal befedem. A tésztát felvert egész tojással lekenem, hogy szép aranybarnára sülhessen, és villával meg is szurkálom, nehogy a keletkező gőz megrepessze a sütemény tetejét. Előmelegített 170 fokos sütőben kb. negyven perc alatt megsütöm. Ha kész lehet porcukrozni, de mi ezt nem igazán kedveljük
.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails