2008. július 27., vasárnap

Fish & chips citromos salsával



Törekszem arra, hogy minél több halat együnk, ezért – mint múlt hétvégén – ma is hal volt a vasárnapi ebéd. Méghozzá nem is akármilyen: sárga tőkehal. Ez a halacska kb. 25-30 centi hosszú, torpedó alakú, tűhegyes fogakkal rendelkező vízi állatka, és nem mellesleg nagyon finom. Mivel elég kicsik, úgy gondoltam, nem fogok vele vesződni és a lehető legegyszerűbben egészben sütöm meg. Egyébként is nagyon szeretem egészben sütni a halat, majd evéskor elbíbelődni a szálkákkal. Aki ezt nem kedveli, filéből is elkészítheti, bár ennek a halnak a filéje elég kicsike lenne.

A tradicionális fish & chips vízből/sörből, tojássárgájából és –fehérjéből liszttel kevert mártótésztában megforgatva kerül kisütésre, én azonban elegendőnek tartottam a halakat egyszerűen lisztben megforgatva vaj és olaj keverékén megsütni. A krumplit hosszúkás hasábokra vágtam, olajban egyszerűen kisütöttem.
A fish&chipshez dukál valamilyen kísérő mártás is, alapesetben legalább ecet és só, én a savanykás ízvilágot egy Nigellától kölcsönzött citromos salsával állítottam elő, ami olyan jól sikerült, hogy bizonyosan meg fogjuk ismételni. A salsa receptje az Egész évben nyári ízek (Forever Summer) című könyvében található, grillezett szardínia kísérőjeként. A citromos fűszeres mártás sült krumplival mártogatva is nagyon ízletes.

Recept

fejenként két kb. 25 dekás sárga tőkehal egészben
liszt, só
olaj és vaj keveréke a sütéshez
köretnek sült krumpli

A citromos salsához

egy egész és egy fél citrom
egy csokor petrezselyem
négy-öt ág menta letépkedett levelei
egy közepes fej hagyma (legjobb a lila)
só, bors
1 deci olívaolaj

A salsát készítem el először, hogy legyen ideje lehűlni, összeérni a tálalásig. Ehhez a hagymát, a petrezselymet és a mentaleveleket finomra aprítom, ráfacsarom a fél citrom levét. Az egész citromot meghámozom úgy, hogy a fehér belső héja se maradjon rajta, majd a gyümölcs húsát kisebb kockákra vágom és beleforgatom a hagymás fűszeres keverékbe. Sózom, borsozom, felöntöm olívaolajjal és a hűtőben érlelem kb. egy órán át.

Étkezés előtt frissen sütöm meg a krumplit és a halat. A halakat a sütés előtt bevagdalom - oldalanként 3-4 vágás elég – , besózom és kb. 10 percig állni hagyom. Utána lisztbe forgatom, majd forró vaj és olaj keverékén aranybarnára sütöm.
A sült halat a krumplival és a citromos salsával tálalom.





Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails