2008. június 14., szombat

Tejszínes meggyleves



A nyári melegben az egyik legjobb hűsítő a jégbe hűtött gyümölcsleves. Leginkább meggyel készítem, mert savanykás íze jobban üdít, mint az édesebb gyümölcsöké, de általában szoktam beletenni egy-két darab őszibarackot, vagy – mint jelen esetben – nektarint is, kisebb kockákra vágva.
A leves sűrítése történhet a gyümölcs egy részének turmixolásával, tejszínes-tejfölös habarással, vagy használhatunk vaníliás pudingport is hozzá.

Recept

75 deka-1 kiló meggy kimagozva
két szem nektarin
cukor ízlés szerint
6-8 szem szegfűszeg
2 rúd fahéj (esetleg őrölt)
2-3 karika citrom
2 dl tejszín
2 evőkanál tejföl
egy csomag főzős vaníliás pudingpor (vagy 2 evőkanál liszt)

A magozott meggyet és a kisebb kockákra vágott barackot lábosba teszem, beledobom a citromkarikákat, fűszereket egy-két evőkanál cukrot, felengedem vízzel és elkezdem főzni. Van, hogy reszelek bele citromhéjat is. Forrás után még pár percig főzöm, amíg a gyümölcsök megszínezik a levet, de nem főnek szét. Közben a pudingport a tejföllel és tejszínnel csomómentesre keverem, és ha eljön az ideje, behabarom vele a levest. Pár perc alatt besűrítem és a végén édesítem a szánk íze szerint. Jól behűtve tálalom.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mar egyszer megcsinaltam igy a tejszines meggylevest es nagyon finom volt. Mindenkinek ajanlom a receptet. Koszi

Kati

Zsuzsi írta...

Örülök, hogy ízlett!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails