2008. április 26., szombat

Tavaszi spárgaleves


Számomra a spárga jelenti az igazi tavasz beköszöntét. Érdekes módon a spárgát leginkább levesben szeretem, annak ellenére, hogy nem vagyok nagy levesrajongó.

Az én spárgalevesemben jóformán spárgán kívül nincs is más, de abból aztán van bőven, mert nem szeretem, ha csak néhány sípocska úszkál magányosan a lében. Éppen ezért legalább 80 dekát veszek hozzá. Ha valakinek ez sok, készítse fél kilóból, bár némi anyagveszteséggel a tisztítás miatt számolni kell.

Vajas vagy sajtos pirítós társaságában szoktuk enni.

Recept

80 dkg zöldspárga
egy csokor újhagyma (5 szál)
5 dkg vaj
2 dl tejszín
egy csapott evőkanál liszt
só, bors
csipet cukor

A spárgát megtisztítom, azaz az alsó végéből kb. két centit – a fásabb, keményebb részt – levágok. Ha fehér spárgát veszünk, akkor a külső vékony héját a sípok teljes hosszában leszedem, a zöldspárgának azonban finomabb a héja, így azzal nem szoktam foglalkozni. A sípokat 2-3 centis darabokra vágom.
A vajon megfuttatom a felkarikázott újhagymát, felengedem 1,2 liter vízzel. Sózom, borsozom, csipet cukrot adok hozzá, beledobom a spárgát és addig főzöm, amíg puha lesz. Ekkor szűrőkanállal kihalászom a léből a spárgadarabokat, a fejeket megtartom, a szárakat pedig a lével turmixolom. A liszttel elkevert tejszínnel finomítom, visszateszem a spárgafejeket és egy-két perc alatt készre főzöm. Vajas pirítóssal ettük.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

telepátia a konyhánkban:-) én is pont ma készítettem spárgakérmlevest

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails