2008. április 10., csütörtök

Csirkemell medvehagyma mártással


Még soha nem ettem medvehagymát, így itt volt az ideje, hogy kipróbáljam. Hallottam már róla korábban is, de valahogy mindig elkerültük egymást.
Most anyósom révén jutottam hozzá, aki telefonon kért tanácsot, hogy mire használható. Én mondtam neki és cserébe kértem belőle.

Gondolkodtam, hogy mit készítsek vele, aztán úgy döntöttem, hogy egyik feléből mártás lesz, a másikból krémlevest csinálok majd.
Aki nem akar vacakolni a főzéssel – érdemes, mert nyersen a legegészségesebb – szórja vajas kenyérre, keverje krémsajtba, vagy körözöttbe, készítsen vele salátát.
Megkóstolva, az íze olyan, mint a kissé fokhagymás spenóté, bár én némi spárga-felhangot is észleltem.

Recept

egy egész csirkemell
só, bors
vaj
egy szál újhagyma
két jó nagy marék medvehagyma
3-4 dl tejszín
egy evőkanál fehérbor
szerecsendió
egy evőkanál ételkeményítő
5 dkg reszelt edami sajt (elhagyható)

A csirkemellet elfelezem, majd a fél melleket hosszában, lapjában félbe vágom, így négy vékonyabb hússzeletet kapok. Sózom, tekerek rá borsot és vajban aranybarnára sütöm. Tálalásig melegen tartom.
A mártáshoz vajat forrósítok, megfuttatom rajta a felkarikázott újhagymát, rádobom a feltt medvehagymát és puhára párolom. Ízesítem a borral, sóval, borssal, szerecsendióval, felöntöm a tejszínnel és kb. 5 percig forralom. A keményítőt kevés vízben feloldom és besűrítem vele a mártást. Egy-két percig forralom, a reszelt sajttal dúsítom.

A csirkemellet a medvehagymás mártással és rizibizivel tálaltam.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Terjed a kór feléd is, nagyon jó :)
Jó ez a mártás-dolog!

Zsuzsi írta...

Igen, engem is elkapott az "aktuális láz", már várom, hogy krémlevesként is megkóstolhassam. Ebből nem szabad kimaradni!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails