2008. március 31., hétfő

Sertésszűz sütve paprikamártással


Vasárnapra sertésszüzet vettem. Kiindulópontként annyi adott volt, hogy egyben szerettem volna megsütni a sütőben, és valamilyen mártással akartam tálalni, azonban ez utóbbira nem volt rögtön ötletem. Könnyű, zöldséges szószt kívántam, sűrítés és tejtermék nélkül.
Végül hideg bazsalikomos sültpaprika-mártást készítettem hozzá, ami nagyon kellemesen kiegészítette a hús ízét. A megadott mennyiség négy személyre elegendő.

Recept

Két kisebb sertés szűzpecsenye (kb 30-35 dekásak)
5 dkg vaj
olaj
só, bors
rozmaring

A mártáshoz
3 nagy piros kaliforniai paprika
2 gerezd fokhagyma
olívaolaj
5-6 levél bazsalikom


Köretnek spenótos rizs

A sertésszüzeket lehártyázom, sóval borssal bedörzsölöm. Serpenyőben olaj és vaj keverékén elősütöm őket, mellédobok egy-két ág rozmaringot, és kb. 150 fokos előmelegített sütőben készre sütöm, közben a levével néhányszor meglocsolom. Tálalás előtt fólia alatt 10 percet pihentetem.

A paprikamártáshoz a paprikákat forró sütőben addig sütöm, amíg a héjuk megfeketedik. Ezután kiveszem, megspriccelem vízzel és alufóliával/folpackkal pár percre légmentesen letakarom. Ettől a héját szinte ledobja, könnyű meghámozni. A meghámozott kicsumázott sült paprikákat mély tálba teszem, rászórom a felaprított fokhagymát és botmixerrel pépesítem. Ha kész, egy löttyintés olívaolajjal, sóval, felaprított bazsalikommal ízesítem és tálalásig lehűtöm.

A húst tálaláskor 2-3 cm vastag szeletekre vágom, a mártással és spenótos rizzsel tálalom. (Ehhez a rizst megfőzöm és vajon kevés fokhagymával megfuttatott leveles spenóttal keverem össze.)

A paprikamártást egyébként grillezett húsokhoz nyáron is el fogom készíteni, mert mindenkinek ízlett.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails