2008. március 20., csütörtök

Menzai kedvenc


Ez az az étel, amit még a céges menzán is szívesen eszem vagy ételfutár cégtől is kedvvel rendelek, ebben valahogy még nem csalódtam. Félévente megkívánom, és akkor persze én magam készítem el – ezt persze a menzai verzióval ne hasonlítsuk össze, a hazai mindig nagyságrendekkel jobb. Nem kifejezetten egészséges, de engem jelen esetben ez egyáltalán nem érdekel...

Jóformán semmilyen ételbe nem teszek rántást, ez a kevés kivételek egyike, a paradicsommártást ezzel sűrítem.

Családi hagyomány, hogy a szószt paradicsomléből készítjük – legjobb ha van nagymama által készített házi - , nem pedig paradicsompüréből.


Recept

50 dkg nem túl zsíros darált sertéshús
15 dkg főtt rizs
1 tojás
egy közepes fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
egy kiskanál fűszerpaprika
egy gyerek-ökölnyi zellergumó vagy kis csokor zellerzöld
bors, só
2 liter ízesítetlen paradicsom-ivólé
liszt, olaj
cukor ízlés szerint

A darált húst mély tálba teszem, a rizzsel, nagyon apróra vágott hagymával, átnyomott fokhagymával és a tojással összedolgozom. Ízesítem sóval, pirospaprikával, borssal és gombócokat formálok belőle. Nekem ebből a mennyiségből kb. 11-12 darab jött ki.
A paradicsomlevet mélyebb lábosba öntöm, beleteszem a 2-3 darabba vágott zellert vagy a csokorba kötött zellerzödet, kevés sót és felforralom. Ha forr, beleengedem a gombócokat, és kis lángon kb. 35 perc alatt készre főzöm. Ezalatt az olajból és lisztből rántást készítek. Ha a gombócok átfőttek, kiszedem őket, és a rántással besűrítem a paradicsommártást. Ízlés szerint cukorral ízesítem, visszateszem a húsgombócokat és pár percig melegítem a szószban. Főtt krumplival tálalom.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

um ez paradicsomos húsgombóc akar lenni?
Persze ki lehet találni, hogy az, csak lemaradt szegény ételnek a neve.
Lehet hamarosan én is kipróbálom, én is szerettem mindig a menzán. Másutt még talán nem is ettem...

Zsuzsi írta...

Tényleg, észre sem vettem. De legalább lehet találgatni..:-))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails