2008. február 3., vasárnap

Karaj sajtmártással, spenótos rizzsel


Miután tegnap pacalt főztem, ebből logikailag az következik, hogy főztem mást is, magamnak.

Volt itthon egy-két szelet karaj, meg vettem még a héten gorgonzolát, ezért arra gondoltam, hogy a natúr kisütött hússzeleteket egy gorgonzolás mártással tálalom.

Ismét vettem egy kilónyi leveles fagyasztott spenótot, és kedvem támadt főzni is belőle, ezért a köret spenótos barnarizs lett. Itt csaltam, mert tasakos barnarizst vettem, mert egy adagot így könnyebb volt készíteni.

Ez az étel is igen hamar elkészíthető és sokféle hozzávaló nem is kell hozzá, viszont nagyon finom.
A sajtos mártásoknál – így most is – egy bevált trükköt alkalmaztam: a mártásba teszek pár csepp friss citromlevet, mert az a tapasztalatom, hogy jobban kiemeli a felhasznált sajt ízét.

Recept

4 szelet sertéskaraj
15-20 dkg gorgonzola sajt
2 dl tejszín
egy kis ág rozmaring,
pár csepp citromlé
csipet szerecsendió
4 dkg vaj
olaj, só, bors

A körethez

Egy zacskó barnarizs
2 gerezd fokhagyma
20 dkg leveles spenót
5 dkg vaj

A hússzeleteket kissé kiveregetem, sózom, borsozom és olaj-vaj keverékén, amibe beledobom a rozmaringot is, megsütöm. Ha már szép aranybarnák, kiszedem őket és félreteszem. A visszamaradt zsiradékba beleöntöm a tejszínt, belemorzsolom a sajtot és összeforralom, amíg kissé besűrűsödik. Ízesítem citromlével és szerecsendióval, majd a mártásba visszateszem a szeleteket és pár perc alatt összemelegítem.

A körethez kifőztem egy zacskó barnarizst a dobozon található utasítás szerint és összeforgattam fokhagymás vajon megpárolt spenóttal.

A húst a rizzsel és a mártással tálaltam, amiből a rizsre is tettem, mert a sajt és a spenót íze igen jól passzol egymáshoz.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails