2008. január 10., csütörtök

Túrófánk




Valahogy nem sikerült még ráhangolódni a kalóriaszegény táplálkozásra, ezt példázza a következő recept is, amit maradék túró felhasználása céljából sütöttem meg a hétvégén. Igaz ugyan, hogy azt ígértem, hogy süteményekről nem igazán lesz szó az elkövetkező hónapokban, de ez most így sikerült.

A receptre egy régi szakácskönyvemben bukkantam, melynek címe Négy évszak ételei-Tél az Aranysárkány Vendéglőben. Ahogy a címből is látszik, ez egy négykötetes sorozat, Liscsinszky Béla írta, 1986-ban adták ki. Ha most valaki azt hinné, hogy tipikus csikós-gulyás hagyományos ételeket lehet benne találni, ahogy a rendszerváltás előtt kiadott szakácskönyvek legtöbbjében, az nagyon téved: rengeteg a zöldségétel, főzelék, saláta és hal, olyan alapanyagok felhasználásával (mangold, spárga, patisszon, padlizsán), melyek akkoriban egyáltalán nem voltak közismertek és kedveltek, mivel a szerző nem titkolt célja az egészségesebb és változatosabb táplálkozás megismertetése. A sorozat köteteiben szépek a fotók, a nehezebb fogások elkészítését fázisfotók segítik, ami azért akkoriban igen nagy szó volt.

A címben szereplő étterem még ma is létezik, Szentendre belvárosában található.

Recept

50 dkg túró áttörve
2 tojás
20 dkg cukor (én 16 dkg-t tettem)
25 dkg liszt
1 dl tejföl
10 dkg vaj
1 citrom reszelt héja
olaj a sütéshez

A vajat habosra keverem, egyenként hozzáadom a tojásokat, és a tejfölt. Hozzákeverem a túrót és liszttel, cukorral, reszelt citromhéjjal összegyúrom. Én azt tapasztaltam, hogy 25 dkg-nál több lisztet vesz fel, ezt érzésre adagoljuk. Ezt a tésztát lisztezett deszkán ujjnyi vastagra nyújtom és nagy pogácsaszaggatóval kerekre kiszaggatom, a fánkokat bő forró olajban aranybarnára sütöm.
A recept szerint hideg banánkrémmel kellene tálalni, (50 dkg banán 2 dl tejszínnel és kevés citromlével leturmixolva), de mi málnalekvárral ettük.

Nagyon egyszerűen elkészíthető, finom és kiadós, nekem kb. 20 darab fánkom lett. A tésztája a túró miatt sűrűbb, tömörebb a megszokott élesztős fánkénál, de nem terheli annyira a gyomrot.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails