2008. január 9., szerda

A "Nagy Visszatérés" - Lasagne


Ezennel megkövetem a Fujitsu-Siemenset és egyidejűleg visszatérek, de azért azt fenntartom, hogy nem a legnagyszerűbb konstruckió, bár most minden tökéletesnek tűnik….

Már meg is írtam a következő bejegyzésemet, mikor a gép elszállt, így a magam részéről ott folytatom, ahol abbahagytam.

Korábban írtam, hogy ránk fér egy kis diéta a karácsonyi trakta után, de amit most írok, az nem ezt tükrözi, ugyanis lasagnet készítettem a hétvégén. Annyi volt benne a kímélős, hogy több zöldségfélét tettem bele, mint korábban. Ez azonban kifejezetten előnyére vált, az pedig csillapítja a lelkiismeret-furdalást, hogy kistepsiben készítettem. Ennél több diétás megoldással azonban nem szolgálatok, ami ezt az ételt illeti.

Hála istennek azok a fotók, amiket még megírandó postokhoz szántam, nem voltak a gépen, úgyhogy megmaradtak, elég veszteség, hogy a korábbi gasztrofotók, és legújabb kutyám bébikorában készült képeim kámforrá váltak, de remélem, most már minden jól fog menni.

Ajánlom a receptet vendégváráshoz is, mert jó előre előkészítető, csak a sütést kell a vendégek jelenlétében végezni, így a társasági élet része lehet a háziasszony is, nem kell a konyhában ücsörögnie. Másrészt még a kistepsiből is jóllakik négy nagyétkű vagy hat normális ember, úgyhogy kiadós is.

Recept

A raguhoz

50 dkg darált hús (marhát szoktam, de most sertés volt)
1 közepes fej hagyma
4 gerezd fokhagyma
2 sárgarépa
egy fehérrépa
2 doboz hámozott paradicsom konzerv (Mutti)
kisebb zellergumó negyede
rozmaring
bazsalikom
kakukkfű
fahéj
só, bors
olívaolaj

A besamelhez

6-8 dkg vaj
két púpos evőkanál liszt
7 dl tej
só, bors
szerecsendió
pár csepp frissen facsart citromlé

8 dkg parmezán
15 dkg reszelt mozzarella
1 csomag friss lasagne tészta

Először a ragut készítem el. Olívaolajon megpárolom a felaprított hagymát, hozzáadom az apróra felkockázott répákat és zellert, a fokhagymát és rozmaringot. Pár percig kevergetve sütöm, beleteszem a húst, amit fehéredésig pirítok. Fűszerezem sóval, borssal, kakukkfűvel, hozzáadom a paradicsomkonzerveket és 25 perc alat kis lángon összeforralom, amíg kissé besűrűsödik. A végén adok hozzá késhegynyi fahéjat és pár levél friss bazsalikomot.
A besamelt a ragu forralása közben főzöm meg: a vajat felolvasztom, fehéredésig „sütöm” rajta a lisztet, felengedem tejjel és nem túl sűrűre forralom kis lángon. Ízesítem sóval, borssal, szerecsendióval, és pár csepp friss citromlevet is adok hozzá, mert ez jól kihozza az ízét. Amíg meleg, belekeverem a 8 dkg reszelt parmezánt.

Ha a mártások megvannak, összeállítom az ételt. Egy kisebb tepsit épp hogy kikenek olajjal, egy kanál paradicsomos ragut teszek az aljára, ráfektetek annyi tésztalapot, amivel befedem a tepsi alját. A tésztarétegre ragu, erre besamel kerül, majd megint tésztalapok, ragu és besamel. Ezt addig játszom, amíg tart a hozzávalókból, de a besamellel úgy gazdálkodom, hogy a legfelső tésztaréteget ezzel vonom be. Ha végeztem, a tetejét reszelt mozzarellával meghintem – nem sajnálom, és nem baj, ha ide is kerül egy kis parmezán – és előmelegített sütőben 45 perc alatt készre sütöm. Senki ne próbálja ki, amit én műveltem: úgy teleraktam a tepsit, hogy a mártások kifröccsentek és másfél órai sütőtisztítási feladatot generáltak, ami nem embernek való, úgyhogy legyünk mértékletesek, vagy körültekintően válasszuk meg a sütőedény méretét…

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails