2008. január 22., kedd

Kókusztejes csirke


Attila ma rizst (!) akart enni, ami igazán nem jellemző. További kívánalom volt még a kókusztejes mártás, amit nagyon szeret. Ebből kiindulva készült a mai vacsoránk, aminek az elkészítése 30 percet vett igénybe (maximum, mert nem mértem).

Hogy az ilyen hóbortjait ki tudjam szolgálni, tartok itthon egy-két doboz kókusztejet és vörös currypasztát, ezek felhasználásával készült a mártás. Gyömbér szerencsére szintén volt itthon, vettem csirkemellet, kaliforniai paprikát és már indulhatott is a főzőcske.

Amíg a rizs megfő, van idő a hús feldarabolására és még pár perces pácolására is, és ezalatt szeletelem a zöldségeket is. Most heves felindulásból zöldborsót is tettem bele, ami jól ellensúlyozta a mártás csípős-fűszeres ízét.

A hozzávalók mennyisége 2 személyre szól, de három főt jól lehet lakatni vele.

Recept

35-40 dkg csirkemellfilé
fél sárga kaliforniai paprika
fél piros kaliforniai paprika
3 gerezd fokhagyma
3 cm gyömbér
1 piros chilipaprika
3 evőkanál sötét szójaszósz
2 evőkanál olaj
2 evőkanál vörös currypaszta
1 doboz kókusztej
15 dkg zöldborsó (mirelit)

A csirkemellet kis darabokra vágom és a szójaszósszal, olajjal, lereszelt gyömbérrel, felaprított fokhagymával összekeverem, és hagyom pácolódni, amíg a többi hozzávalót előkészítem. A kaliforniai paprikákat vastagabb csíkokra vágom, a chilit felaprítom.
Közben megfőzöm a rizst a körethez.
A wokot felhevítem, amikor már jó forró, a húst a páccal együtt beleborítom (vigyázok, nehogy égési sérüléseket szenvedjek). Fehéredésig sütöm, ekkor hozzákeverem a currypasztát, majd hozzáadom a paprikacsíkokat is. Egy-két perc után felöntöm a kókusztejjel, hozzáadom a felaprított chilit, beleszórom a borsót és ennek puhulásáig főzöm.Ízlés szerint sózom, bár a szója és a currypaszta is sós. Nem forralom be a levét, mert rizzsel körítem, amit szaftosan szeretünk.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails