2008. január 19., szombat

Hagyományos - Paprikás csirke nokedlival


Ma kisebbfajta vendégség volt nálunk (összesen négyen voltunk velünk együtt) , miközben a fiúk villanyt szereltek, a lányok a házban cseverésztek, persze én közben azért főzőcskéztem is. Kezdetben tanácstalanok voltunk a menüt illetően, de aztán úgy gondoltam, legyen paprikás csirke nokedlival, mert azt általában mindenki szereti.

Kiskoromban semmilyen más részét nem ettem meg a csirkének ebben az ételben, csak a mellét, de hál’ Istennek időközben felnőttem, és rájöttem, hogy a comb sokkal ízesebb, omlósabb, így én csak combból szoktam készíteni, pontosabban felsőcombból, mert azon legalább van némi hús is.

Egy alapszabály azonban van, amiből nem engedek: legyen akármilyen része a csirkének, bőr nélkül kell ebbe az ételbe kerülnie. Szerencsére Attila is hasonlóan gondolja.

A nokedli receptjét a harcsapaprikásnál már közreadtam, most persze másfélszeres mennyiséggel készítettem, nehogy kevés legyen.

Ami fontos: sok-sok nokedlit kell készíteni és a paprikás mártás is legyen bőséges, mert tapasztalatom szerint a nokedli a szafttal általában hamarabb fogy, mint maga a hús.

Recept

Személyenként 2 csirke felsőcomb (csonttal!)
2 közepes fej hagyma
3 zöldpaprika
1 hegyes erős paprika (most ezt elhagytam, mert kismama is volt köztünk)
1 gerezd fokhagyma (elhagyható)
2-3 szem köménymag (nem veszik észre, de sokat dob az ízén)
2 evőkanál liszt
4 dl tejföl
fűszerpaprika
olaj, só

Előkészületként a hagymát felaprítom, a zöldpaprikát kisebb darabokra vágom, a csirkedarabokat megnyúzom. Mélyebb lábosban olajat hevítek, megfonnyasztom rajta a hagymát, meg a zöldpaprikát, beledobom a köménymagot is, és addig sütöm kevergetve, amíg a paprika is kezd fonnyadni. Ekkor megszórom fűszerpaprikával, felöntöm egy deci vízzel, hozzáadom a fokhagymát, és egy-két percig erős lángon forralom. Beleteszem a csirkedarabokat és fehéredésig párolom-pirítom a húst. Sózom. Ezután felöntöm annyi vízzel, amennyi szűken ellepi és fedő alatt kis lángon puhára főzöm. A lisztet a tejföllel csomómentesen elkeverem. Ha a hús megpuhult, kiszedem a combokat, és a forrásban levő paprikás lét a tejföllel behabarom. ( Ha a szaft kevés lenne, még habarás előtt kevés vízzel pótolom.) pár perc lassú forralás után visszateszem a lábosba a húst és rövid ideig kis lángon főzöm az ételt, hogy a húst átjárhassa a tejfölös mártás.

Nokedlival, uborkasalátával vagy savanyú uborkával szoktuk enni, de fejes saláta is illik hozzá.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Zsuzsi!

Ma ismét a "segítséged" kértem és megnéztem a lencsefőzelék recepted, mert jan. 1-én ugyan csináltam és nagyon finom is volt, már nem emlékeztem mit is tettem bele :))))

Csak ámulok és bámulok a blogodon, annyi jó recept van fenn, hogy biztos több mindent kipróbálok én is. Megígérem, hogy mindig adok visszajelzést is, ha szívesen veszed őket.

Zsuzsi írta...

Szia!

Nagyon örültem ismét, hogy már megint visszalátogattál és "hasznomat" is tudtad venni. És természetesen szívesen veszem a visszajelzéseket, még a negatívakat is! További jó főzőcskézést-olvasgatást kívánok: Zsuzsi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails