2007. december 20., csütörtök

Kötelező táncok III. - Zebracsiga


Folytatva a megkezdett aprósüti-sorozatot, a következő kiszemelt immár több éve a zebracsiga (bár most inkább valami meander-mintázatot vett fel a sütemény….). Hivatalos neve azt hiszem omlós kekszcsiga, de ez olyan, mint valami tankönyvi meghatározás, úgyhogy kénytelen voltam elkeresztelni.

Most igazi küzdelmet folytattam az előkészítése közben: rám voltak bízva a kutyák, akik szép szolidan gyilkolták egymást (persze csak játékból), közben főtt a kocsonya, ráadásul a sütitészta összedolgozásakor észleltem, hogy csak rétesliszt van itthon, úgyhogy szenvedtem eleget. A tésztát még csak-csak összegyúrtam, de amikor nyújtani kellett, az maga volt a kínszenvedés; hiába volt hideg a tészta, a rétesliszttől elég lágy lett, állandóan szét akart szakadni, de megoldottam! (Nyújtásnál teljes kiőrlésű tönkölylisztet hintettem a deszkára, és ez adott neki némi tartást. )

A végeredmény viszont kárpótolt, nagyon szép csigamintás kekszek lettek, és dacára a sütőmnek, nem égtek oda.

A leírástól azért nem kell megijedni, rétesliszt helyett finomliszttel kell a tésztát kidolgozni és nem lesz semmi gond.

A leírt adagból nekem 36 db süti sikeredett, valószínűleg azért, mert az első adagot nm vágtam elég vékonyra- ez azonban nem von le az élvezeti értékéből.

Recept

20 dkg finomliszt
10 gramm házi vaníliás cukor
15 dkg vaj (hideg!)
7 dkg porcukor
2 dkg kakaópor
1 tojás
2 evőkanál tejszín
csipet só

A cukrot a vaníliás cukorral, liszttel, sóval és a felkockázott vajjal gyorsan tésztává gyúrom. A tésztának lecsippentem a felét és további felhasználásig folpackba csomagolva hűtőbe teszem. A tészta másik felébe belegyúrom a kakaót, legyen mindenhol egyenletesen barna. Ha ez megvan, a kakaós tésztát is hűtőbe teszem. Legalább egy órát hűtöm, hogy visszakeményedjen. Ha a hűtési idő eltelt, mindkét tésztát külön-külön egyforma méretű lappá nyújtom lisztezett deszkán. Az egyik lapot megkenem tojásfehérjével, ráfektetem a másikat (én a fehérre fektettem a kakaóst, mert az kisebb lett), kicsit rá is nyomkodom, majd a hosszabbik oldalánál felcsavarom. A kapott roládot legalább egy órára hűtőbe teszem pihenni.
A tekercset sütés előtt kb. fél centi vastag szeletekre vágom, sütőpapírral bélelt tepsire teszem, és előmelegített sütőben kb. 200 fokon tíz perc alatt megsütöm. A tojássárgáját a tejszínnel elkeverem, és még forrón megkenem ezzel a keverékkel a kisült süteményeket.
Fémdobozban tárolom, ha már kihűlt.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails