2007. december 1., szombat

Babgulyás


Még a héten azt terveztük, hogy ha jó idő lesz a hétvégén, bográcsozunk egyet. Az idő ugyan jó volt, viszont én úgy megfáztam, hogy kinti program szóba se jöhetett. Szó szerint ugatok, mint egy kutya, úgy köhögök.

A babgulyást ezért a tűzhelyen főztem meg. Így is jó lett persze, de a szabadtűzi főzés által keletkező aromákat nem lehet rekonstruálni beltérben.

Természetesen Attila kérte a babgulyást, én inkább a füstölt csülkös bablevest kedvelem, de ez is ízlett, bár én kicsit hiányoltam a savanykás ízeket, ezért kiskanállal tejfölt ettem mellé (!) . Olyan laktató, hogy nem kell utána második fogás, úgysem bírtunk volna enni belőle.

Recept

50 dkg marhalábszár
50 dkg tarkabab
2-3 sárgarépa
1-2 fehérrépa
egy darabka zeller
egy nagyobb szem krumpli
2 fej hagyma
4 gerezd fokhagyma
egy hegyes erős zöldpaprika
szalonna
köménymag
babérlevél
szemes fekete bors
pirospaprika

A babot a főzés előtti este beáztatom. Másnap azzal kezdek, hogy a szalonnát kiolvasztom, rádobom a felaprított hagymát, köménymagot és ezen az alapon a hegyes erős paprika és pirospaprika hozzáadásával pörköltet készítek a húsból. Amikor már majdnem puha, hozzáadom az áztatóvízből kivett, leöblített babot, a felkarikázott zöldségféléket, a fokhagymát és fűszereket, felöntöm vízzel, vagy, ha van otthon füstölt hús-főzőlé, azt használom. Az ételt ezután nem túl nagy lángon készre főzöm. Lehetne bele csipetkét vagy nokedlit szaggatni, de én ezt most nem tettem. Friss puha kenyérrel tálaltam.

Van, aki a babot külön főzi meg és ezután keveri össze a pörkölttel, de szerintem jobb, ha a hússal együtt puhul, mások nem tesznek bele leveszöldséget, számomra azonban így túl egysíkú lenne. Mi úgy szeretjük, ha kevesebb a leve, de sok a sűrűje.

1 megjegyzés:

Fűszeres Eszter írta...

"Mi úgy szeretjük, ha kevesebb a leve, de sok a sűrűje."
Csakis! :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails