2007. október 7., vasárnap

Csirke tetrazzini paradicsomos-ruccolás salátával



Húsosfazék adott ihletet a vasárnapi ebédhez: amikor megláttam utolsó postját, tudtam, hogy ezt az ételt fogom elkészíteni vasárnapi ebédre (Anyukám és anyósom látogatására).

Rákerestem a receptre a guglin és azt találtam, hogy Luisa Tetrazzini olasz operaénekesnő kedvenc étele volt. Készíthető csirkével, pulykával, tenger gyümölcseivel is, de tonhalas változata is ismert. Noha Jamie Oliver Olasz kaják című szakácskönyve olasz ételként ír róla, a kereső szerint amerikai étel.

A receptet a főételhez nem részletezném, hiszen a http://husosfazek.blog.hu/2007/10/05/spaghetti_tetrazzini már leírásra került, csak a saláta receptjét írom meg, - de minek.... - amely annyira egyszerű, hogy elkészítési útmutatót nem is igényel...

A főételnél annyiban tértem el, hogy parmezán helyett pecorinot használtam.

Recept (saláta)

fejenként egy marék ruccola

egy ág bazsalikom letépkedett levele
6-8 szem koktélparadicsom
2 újhagyma
2 szardellafilé
olivabogyó ízlés szerint
olivaolaj, fél citrom leve

Az újhagymát felkarikázom, salátástálba szórom, hozzáadom a ruccolát, a negyedelt koktélparadicsomot, a nagyobb darabokra tépkedett bazsalikomleveleket és az apróra vágott szardellafilét. Rászórom az olajbogyót, ráfacsarom a citromlét és megcsepegtetem olivaolajjal.
Ezt tálalom a csirke tetrazzinihez.





Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails