2007. október 9., kedd

Brassói - wokban (?)

Amióta egyszer változtattam a nagy magyar klasszikus receptjén, mindenki ebben a formában akarja enni nálunk. Most már anyukám is így készíti, legutóbb vendégeknek is tálalta, akik el voltak ragadtatva. Talán csak egy hasonló elkészítési módot láttam eddig, a mindmegette.hu-n olvasói hozzászólásban. Szerintem érdemes egyszer kipróbálni, nagyon finom.
Nekem azért jön be így jobban, mert nincs annyira párolt jellege, inkább a kínai konyha szósz nélküli wokos ételeire emlékeztet, és szerintem gyorsabban is készül el.
Másik részről a szójaszósz és a tömérdek fokhagyma alkotta szaft a krumplit is sokkal ízesebbé teszi. Mindenesetre nem tudok annyit készíteni, ami nem fogyna el.

Recept

60 dkg sertés szűzpecsenye
75 dkg krumpli
egy nagy fej hagyma
8 gerezd fokhagyma
egy hegyes erős zöldpaprika
szójaszósz
olaj, só, bors

Ha ráérek, a falatnyi darabokra vágott húst szójaszószba bepácolom kb. fél órára. Ha nem, a wokban jól felhevített olajon megsütöm a hagymát, rádobom a húst, a felkarikázott paprikát és négy gerezd fokhagymát kés élével megnyomva, összevágva. Meglocsolom szójaszósszal , sózom, borsozom és puhára sütöm. Ekkor adom hozzá a maradék fokhagymát, ezzel pár percig összerotyogtatom.
Közben olajat forrósítok és kisütöm benne a hússal azonos méretűre darabolt krumplit. A felesleges olajat leitatom, és összekeverem a húst a krumplival. Ekkor már nem szoktam melegíteni. Kovászos uborkával a legfinomabb.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails